Veelgestelde vragen

1) Zit er in elke oester een parel?

In elke oester moet 1 of meerdere parels zitten. Is dit onverwachts niet het geval, dan zullen wij een nieuwe oester voor u openmaken.


2) Hoe komen de parels aan hun kleur?

De natuurlijke tinten van de parels zijn: wit, creme, roze, lavendel en zwart. De andere kleuren worden tijdens het kweekproces gecreeerd door middel van het inspuiten van een gekleurde vloeistof.


3) Hoelang duurt de kweekproces?

Gemiddeld duurt het groeiproces tussen de 3-5 jaar. De grote van de parels zullen dan tussen de 6-12mm zijn. Hoe langer de groeiproces is, des te groter is de parel, ook wel Edison parel genoemd.


4) Kan ik de producten ook eens in het echt zien?

Wij proberen voor zover dat mogelijk is op verschillende Braderieën en LadiesNights te staan. Dit zal vooraf ook op onze Facebookpagina vermeld worden. Mocht u hier niet bij kunnen zijn, dan kunt u zelf ook eens een PearlParty organiseren, kijk voor meer informatie op de website of neem direct contact met ons op.


5) Uit hoeveel mensen bestaat Pearls2Show?

Steffanie is 2 dagen in de week live. Prisca is 1 dag in de week live. Alle bestellingen van Prisca gaan eerst naar Steffanie om compleet te maken en vanuit haar wordt alles verstuurd.

Danielle van der Klooster en Maaike Beumer zijn onze moderators, zij helpen ons tijdens de live uitzendingen zoveel mogelijk om vragen te beantwoorden van bezoekers/klanten.

Brigitte (de moeder van Steffanie) is een belangrijke schakel in ons midden, zij zorgt er 9 van de 10 keer voor dat alle bestellingen netjes worden verpakt. Ook helpt zij Steffanie heel goed met het maken van sieraden..


6) Hoe vaak is Pearls2Show live op Facebook te zien?

Momenteel hebben wij 3 avonden in de week een uitzending.

Elke maandag en vrijdagavond vanaf 21uur met Steffanie.

Elke woensdag vanaf 20uur met Prisca.


  1. 7) Ik heb geen Facebook, is er een andere manier om mijn bestelde oesters te zien alsze opengemaakt worden?

Jazeker, wij zouden een filmpje kunnen maken voor u en deze per email of WhatsApp doorsturen. U kunt dit bij opmerkingen neerzetten.

8) Kan ik de oesters ook zelf thuis openmaken?

Jazeker, u kunt dit tijdens het bestellen bij de opmerkingen aangeven. Wij kunnen dit dan de volgende werkdag direct voor u opsturen.


9) Zijn de verzendkosten bij de prijs inbegrepen?

Nee, de verzendkosten zijn niet standaard inbegrepen, aangezien de bestelling ook opgehaald kunnen worden in Willemstad.. Voor €4,25 wordt de bestelling verstuurd via PostNL met een Brievenbuspakje met track and track nummer.


10) Ik heb al een bestelling geplaatst, moet ik nu weer verzendkosten betalen?

Nee hoor, als u al een keer verzendkosten hebt betaald en u wilt in dezelfde uitzending nog een keer bestellen, dan kunt u op ophalen klikken.



  • 11) Kun je me van te voren vertellen wat voor kleur parel er in de oester zit?

Nee, dat is altijd een verrassing! Ben je op zoek naar een bepaalde kleur, stuur een prive berichtje naar de pagina wellicht hebben wij de kleur in onze losse verkoop.


Heeft u nog meer vragen? Neem dan gerust contact met ons op.